Družinová trojdenka - Lišky 29. - 31. 3. 2019

S.P.A.

Den první
Sešli jsme se na vlakáči a vyrazili směr Kroměříž. Cesta proběhla bez komplikací a tak se nám dokonce podařilo vystoupit tam, kde jsme měli - v Kroměříži. Po krátkém bloudění městem jsme se dostali do místa našeho ubytování, kterým byla skautská klubovna. Odložili jsme si věci a šli jsme hrát hru po městě. Našim úkolem bylo najít místa podle obrázků a uctít na nich bohy z řecké mytologie. Večer jsme zpívali a dováděli.

Den druhý
Sluníčko krásně praží a my se nestíháme ani nasnídat a už vyrážíme na autobus. K našemu překvapení nastupujeme do autobusu, kde sedí i místní skauti, jejichž klubovna je nám domovem pro tento víkend. Část cesty máme společnou, až pod Brdo jim šlapeme na paty. Menší snídaňovou pauzu pod Brdem nám zpestřuje Krab vyprávěním, jakou smůlu má, když posnídá ráno fantasii. Na Brdo je to již jen kousek, tak vyrážíme dál. Jako správní Brdo-borci si dáváme fotku pod rozhlednou a pokračujeme v cestě. Uprostřed lesa narážíme na obří betonové stěny, pozůstatky po nedostavěné dálnici. Všichni se shodujeme, že to esteticky příliš nezapadá do prostředí chřibů. Při objevení tunelu o kousek dál neváháme, a přestože většina z nás šoupe zády o strop, naše zvědavost a touha už být venku nás pohání dál. Scházíme zpátky na značku a po několika kiláčcích docházíme na Bunč, kde si sice nedáváme punč, ale další pořádnou pauzičku. Mají tady plnohodnotně vybavené hřiště pro děti do 12 let, takže o zábavu máme postaráno. Potom, co vzbudíme Kraba, míříme na skály Komínky, jelikož času máme dostatek, opět odpočíváme. Teď už nám nezbývá než se držet žluté a dojít do Zdounek na vlak. Žlutou bohužel po cestě ztrácíme a z naší původní 17,5 kilometrové túry se stává 24,5 km, s tím že několik posledních km šlapeme po rozpálené silnici. Opražení jako kešu oříšky, proklínáme Krabovu fantasii a za nedlouho vítáme město Zdounky. Přesouváme se zpět do Kroměříže. Veškerou sílu nám dodává představa nejlepší zmrzliny v ČR, kterou vedoucí výpravy M.A.M.A.K. slibují celý den. S kornoutky v ruce ležíme v zámeckém parku a pražíme se. Do 6 hodin se ještě procházíme mezi pávy a jsme svědky velké králičí aféry Jacka A Rose. Přesouváme se do klubovny, kde začíná zábava večera, vaření večeře. Přestože Agi neustále někdo ruší její kruhy, při strouhání sýra, se večeře dočkáváme. Potom co Agi odklidila všechen černý čaj na lepší místo, vyrážíme ven na večerní krabiny. Nejdříve celé zapálené bojujeme se svíčkami a pak jen tak blbneme se svíticími tyčinkami. Některým z nás se podařilo tyčinky tak vášnivě zlomit, že jejich obsah vytekl v lepším případě ven a v tom horším na zuby při předvádění té nejhustší zubní protézy (rodiče se nemusí obávat byl to ten nejzodpovědnější příslušník M.A.M.A.K.u). Nakonec celé utahané se ukládáme ke spánku.

Den třetí
Budíček byl po náročném dni plánován na devět, ale Lišky začaly štěbetat poněkud dříve. V jídelně byla nachystána snídaňová hostina v podobě chleba, sýru, ovoce a samozřejmě báječného Krabího čaje. Po naplnění našich žaludků jsme se vydali do nedalekých Květných zahrad, avšak my si to krásně celé obešli z opačné strany. Po nalezení vchodu se nám naskytl pohled na onu Květnou zahradu, která patří mezi nejvýznamnější zahradní památky, její půvab lze obdivovat v každém ročním období. A to se nám také potvrdilo, přestože stromy stále nebyly rozkvetlé, ohromila nás mytickým labyrintem, originální architekturou, sochařskými díly, bludištěm, fontánami… Přesunuli jsme se zpět do klubovny, sbalit se, uklidit, nasadit batohy a vzhůru na zmrzlinu! Poté honem rychle do parku, kde jsme si vychutnávali zmrzlinu nebo zbytečky ze snídaně, také jsme si zazpívali a pár Lišek si zatančilo jive, čaču, valčík… Zbývá se už jen přesunout na vlakové nádraží, kde na nás čeká vlak směr Valmez.